На 7 март 2022 г. стартира Пчеларски  университет, който цели да вдъхнови ново поколение модерни пчелари. Организира се от “Истински мед”, чиято мисия е да спрат негативната тенденция на измиране на пчелите, като подкрепят българските пчелари, от една страна, и, от друга – помагат на хората да се сдобият с чист мед с гарантирано качество. Съмишленик на каузата е Kaufland България.
Компанията подкрепя проекта като част от ангажимента си за опазване на биоразнообразието.

 

“Пчеларството е занаят, който изисква доста отдаденост и подготовка, но към момента се предава или от поколение на поколение, или чрез много неуспешни опити. За да стартира един човек, е нужно да вложи много време, енергия и ресурс и това отказва много любители на природата и пчелите. Затова решихме да създадем специализиран гъвкав и достъпен курс, който помага на начинаещите в страната ни точно в първите им стъпки и им осигурява не просто нужните теоретични и практически знания, но и менторство от хора с опит”, споделя Сергей Петров, основател на “Истински мед”.

 

Учебната програма залага на хибриден 3-месечен курс на обучение от онлайн лекции и срещи и практически упражнения на реален работещ пчелин. Лектори и ментори в курса са опитни пчелари, преподаватели и учени – както от България, така и от чужбина.

Формата за кандидатстване вече е отворена на страницата на Университета и всеки желаещ може да подаде заявка до 23 февруари 2022 г., включително. Приемът е до 30 души, които ще бъдат избрани след подбор от организаторите. Курсистите ще получат не само достъп до онлайн лекции и срещи с опитни пчелари, както и практика на терен, но и всички нужни материали, като було и инструменти за работа.

 

Проектът се реализира с подкрепата на Kaufland България, които са поели ангажимента за редуциране и избягване на пестициди при отглеждането на цветя и растения, като работят със своите доставчици да използват предимно биологични препарати. Също така, Kaufland целенасочено включва в своя асортимент семена и растения, благоприятни за пчелите. „От пчелите зависи нашата храна – без тях нямаше да има плодове и зеленчуци. Затова в този проект заставаме до „Истински мед“ като партньор и търговец на храни, който съзнава своята отговорност към хората и природата.“, казва Гергана Димитрова, мениджър „Корпоративни комуникации“ в Kaufland.

 

За да стимулират начинаещите пчелари, организаторите и техните партньори ще предоставят общо 10 пълни стипендии. 5 от тях ще бъдат специално за дами в желанието на “Истински мед” и партньорите им от международната организация The World Bee Project да вдъхновяват и жените в пчеларството. Кандидатстването за стипендиите се осъществява от формата на сайта.

Пълна информация за учебната програма, обучителите, таксата за участие и кандидатстването могат да бъдат намерени на страницата на Университета: https://istinskimed.bg/bee-university.

 

Кандидатствай до 23 февруари тук.
 

банер за персонализиран абонамент на мед